AlohaCamp week-enden

I weekenden blev forårets AlohaCamp afholdt på Feddet Camping.
Efter sådan en week-end med mange dejlige oplevelser og møde med gamle og nye venner, så har jeg svært for at beslutte mig for hvordan denne blog skal begynde. Men lad mig starte med at fortælle, at dette var en rigtig fed og gennemført camp. Drengene bag Alohacamp havde virkelig lagt sig i selen for at give os andre en rigtig lækker week-end på Feddet. Det var uden tvivl et stort, godt og hårdt arbejde som lå bag denne camp, – super fedt og tusinde tak for det!

Turen og forberedelserne.
Jeg rejste til DK allerede tidlig onsdag morgen, og kom til nordkysten af Sjælland tidlig om eftermiddagen. Her havde jeg håbet at få en tur i vandet på Havstokken med 47 – men vinden svigtede og det lovede varsel kom desværre ikke, så det blev til en hyggelig middag i stedet. Torsdag morgen gik turen ind til min gode ven Kaptajn Ras, hvor vi hurdigt fik pakket hans grej ind i min bil, leveret hans søde datter i børne.haven. Så skulle vi ud og handle ind til campen, men hov…. det var jo høj sol og vind til en stor kite – så vi smuttede en tur ud på Pynten og tog en dejlig formiddagssession sammen med et par andre venner. Det belv en rigtig dejlig start på dagen, og efter session var det indkøb af de sidste tørvarer til campen.
Så gik turen til til Feddet hvor Henrik (Kmann) og Claus C. allerede var kommet og begyndt at rigge til. Efterhånden kom også nogle af campens samarbejdspartnere og leverandører for at forberede sig, – så det blev en hyggelig eftermiddag og aften også.

Weekenden er igang
Fredag formiddag begynte de andre deltagere at ankomme Feddet. Det blev for min del til rigtig mange gode gensyn med gamle venner, og jeg fik hilst på en masse nye venner. Fredag var en rigtig dejlig sommerdag med blå himmel og varme. Efterhånden som folk havde skrevet sig ind hos Kmann, blev der hygget, spillet, Sup´pet og hygget lidt mere.

(for dem som ikke var så glade for at skrive – så var der mulighed for at sætte sit fingeraftryk 😉 – husk slokremen Kmann..)

Efter aftensmaden var der hygge i fælleslokalet ud over aftenen. Det blev ikke så mega sent fredag, da der så ud til at kunne blive mulighed for lidt tidlig surf.

Lørdag morgen var der desværre ikke den vind som man havde håbet på, men vi fandt ud af at vi kunne køre en tur til det vestlige Lolland hvor der var mulig hed for 8-10 ms. Det blev til at vi var en lille kolonne med biler som tog turen mod Nakskovområdet. Nogen valgte at satse på Albuen, imens andre ville prøve noget nyt nord for Nakskov. Valget endte på Onsevig for de fleste af os. Der var der lidt vind, men launcheforholdene var ikke så gode. Vi måtte launche på toppen af et smalt dige, gå ned af en skrænt, igennem noget krat og tang før vi var i vandet. Men når vi så tilgengæld var kommet i vandet var der virkelig gode surfforhold.
I Onsevig havde der ifølge de lokale aldriv været kitere før, så dette blev jomfruturen. Der gik heller ikke lang tid før de lokale strømmede til for at se på os som legede i vandet.

Det var meget sjovt, – på et tidspunkt paserer jeg molen hvor hele byen står (ca 20 stk). I samme øjeblik er der en som laver et hop, og en af tilskuerne råber “pas på – han flyver væk…”.
Da vi var færdige med vores session gik vi over i kiosken for at købe is, og her fortalte indehaveren os at han havde set os, og han have ikke helt forstået hvordan vi kontrolerede “faldskærmen”, men da han så at vi havde “vandski” på, så forstod han at vi havde kontrol…

Om maden og underholdning
På dette års Alohacamp havde man valgt at samarbejde med noget catering. Med i prisen på campen var der jo både morgenmad, Sandwich til frokost og aftensmad. Om fredagen fik vi en rigtig dejlig gryderet og salat, og der var mere en rigeligt med mad. Morgenmaden bestod af Brød, rundstykker, pålæg, müsli, frugt osv. Sandwich vi fik med var kæmpe store, og rigtig lækre. Lørdag aften var der grill. Det var en virkelig dejlig sommeraften, og der var mega masse lækkerier til grillen – så alle blev gode og mætte.

Lørdag aften var der også Quiz, og Kaptajn Ras havde lavet en masse surfrelaterede spørgsmål som vi skulle svare på i grupper. Det blev rigtig god underholdning, og Quizmaster Rasmus gav god underholdning til glæde for os alle. Der var mega fine premier til de tre hold som kom på hhv. 1,2 og 3 plads. I tilæg var der også lodtrækning om et GoPro kamera. Alle fik “goodie bags” med forskællige ting – så der var ingen som gik “tomhændet” fra campen.

Efter quizen fortsatte festen til den lyse morgen for mange. Det var en rigitg nice fest, og der kom vist ingen klager selvom der til tider var god gang i den uden for lokalerne.

(Husk at trimme hyldekanten….)

Søndag morgen var der meldt eideling vind, men på grund af nattens festivas var der kun en håndfuld som fik en kort session i duskregn. Søndag formiddag blev brugt til at pakke sammen og ved 14-tiden gik turen de 800 km hjem til norge igen. Selvom jeg var træt, så var jeg også rigtig glad oven på de dage jeg havde haft på campen.

Til slut vil jeg gerne fortælle lidt om campingppladsen og de faciliteter vi havde til rådighed. Jeg har ikke så meget camping erfaring, men dette var virkelig en af de største og flotteste campingpladser jeg nogensinde har set. Hytterne vi bode i var helt utroligt flotte og nye. Der var køkken og bad i alle hytter, samt to soverom (hems og værelse). Alt af udstyr var til stede i hytten, der var tv, radio og you name it – helt vildt – det er sgu noget andet end dengang man futtede rundt med en combicamp.
På campingpladsen var der bl.a svømmehall, Spa, købmand, restaurent, mulighed for at leje cross, cykel, ofroad legevogne, og altmuligt for både børn og voksne. Området ligger utroligt naturskønt til, og der er lang flot strand, og en lagune som kan bruges til surf. “Campingfatter” har til og mad lavet et fint skilt med “Kite Surf Beach” – god stil. Det kan anbefales på det varmeste.

Nå det blev en lang blog, og jeg har ikke engang fået fortalt alt jeg havde på hjertet. Men tak til alle for en dejlig camp, og på gensyn til næste år 🙂

Billeder er fra Vibeke Nielsen, Henrik Kaufmann og en masse ukendte fra instagram 🙂
Smider lige lidt flere billeder på efterhånden – men her er forløbig et af Kmann som laver demo på en ny trapez 😉