Påskesurfvejr og video

Så ret skidt ud ifølge udsigten, koldt og ikke rigtigt vind…..
De 3 sidste vinter/forårsdage før sommertiden starter søndag, skulle bruges – og hver og een KUNNE bruges, utroligt nok.
Skærtorsdag havde man fri, og Brian og jeg ville gerne have let vind, da han skulle ud på jomfrutur (og for første gang i år) på sit nye freerace board.
Vi tog ud BackYards – der var fin vind, lidt rigeligt og man kunne lige sejle med mindre boards i starten ved 14-15 tiden, men senere tog den af og blev “blød” men go’ til os, og solen skinnede, selvom der kom en tynd dis for den senere.
Vi var ude med 12’ere torsdag, helt fint.
Det blev 3 dage med vind mellem ØNØ og NØ både torsdag-fredag-lørdag.
Temperaturen lige en anelse over frysepunktet nogle af dagene, så helt okay.

Klik på billeder for at se i stor

Skærtorsdag
Brian ude for allerførste gang – her er der meget vind, og det er fint

Senere, hvor vinden er blevet “tilpas” og fin (synes jeg), lige inde og vende inden vi tager ud igen, med kitecam på.

Her blæser vi afsted i næsten ingen luft – det ER bare skønt, og håber mange andre får øjnene op for både race og freerace, det giver muligheder.

*******************************************

På et tidspunkt inde under land var vinden næsten død, men stadig spændende at prøve om man kunne springe derinde – og det lykkedes “næsten”, selvom ikke for kønt. Men bare det at sejle på en fridag.
Halvanden minuts sjov, Brian og jeg ude:

Undervejs tog jeg ud på waveboard med største kite, men kunne ikke holde højde.
Det forhindrer dog ikke een i at ride bølger, og så gå tilbage, men der VAR bare nærmest ingen bølger…

Da Brian var taget hjem, fordi vinden faldt til under ingenting næsten – tog jeg et kryds op til Åkrogen og tilbage igen, elsker at sejle !
Så små 3 timer på vandet i sol, herligt.

Langfredag

Jonas ringede for at høre om jeg skulle ud – og det skulle vi da.
Det var blevet koldt vejr nu, og vi tog begge tørdragt på faktisk.
Men der var vind, 8-10m/s, gik ud ved Åkrogen på TT med en lille 11m2 (og Jonas en 12’er).
Vinden var bare lidt hullet, så ikke til at holde højde på TT, selvom fint at springe.
Så vi sejlede lidt på freeraceboard et stykke tid.
Det begyndte at sne da færdige, men helt godt at komme ud lidt over 3 timer.

Da Jonas tager hjem, sejler jeg op til Skæring og tilbage igen – skøn tur altid, og go’ træning både fysisk, teknisk, og mentalt 😉

Nu havde Jonas ikke meget tid, derfor blev vi i Århus – men i bakspejlet kunne vi have taget til Saksild hvor der var lidt bølger og lidt bedre vind – Lars var ude der nede og have en fin dag.

Påskelørdag

Der ville være vind inde i hjørnet på Norddjurs – spurgte på nettet men ingen ville med ud (eller sov påskesnapsen af ?)

Kørte 8:30 mod Fjellerup – og på vejen gennem Djursland var det stadig vinter må man sige :

Fjellerup lidt før 10, det var vind til en 10er og kl 12 ville Vaffelbageriet åbne.

Og KÆFT der var gode bølger selvom kun lokal vind, klart den bedste surfdag i hele påsken, ingen tvivl overhovedet !!!

Det var SÅ dejligt at være ude, og så endda i vind fra den stærke styrbords side

Et herligt sted – inde mellem revlerne er der kun små bølger, men stadig okay at lege i.

Solen stak hovedet frem halvdelen af tiden, aaaaaah !

Hvor var det synd der ikke var andre ude, med sådan en dag.

Ved 13 tiden er vinden taget et hak af, man kan stadig sejle, men jeg stopper da jeg havde fået “toppen af kransekagen” så at sige.

Bølgerne forsvandt osse nu.
Og skulle det her være forår ?
Hmmm, synes lissom de har glemt at fjerne noget i vandet, hvis det skulle være forår…

Til gengæld fik jeg en go’ lille brunch her bagefter ved 14 tiden, en halv meter stor tallerken “mit allez”.

Og har man været på vandet, er man sulten, så kort efter :

På vej hjem kom jeg forbi Rosenholm Slot – de havde ikke brug for en vindebro – for der var stadig is på voldgraven.

Og apropos is og sne – det væltede bare med gigant driver mange steder, som her på vejen hjem.
Men det er nu flot med sådan en dyne 😉

Det var helt fint påskeferie surf vejr må man sige, og godt der er et par dage fri nu, til at ordne tag og hus osv – det skal osse til jo