Sony Action 2

Har nogle flere billeder med Sony Cams.
Lørdag den 2/8 var vi rigtigt mange ved Grenå Strand, jeg kom ved halvti tiden.
Der var ikke meget vind, man kunne lige ride bølger med halvstore kites10-11m2(dog virkeligt fine bølger senere), men ikke gå højde, og efter et par timer var vinden flad og kun til letvindsgear.
Fik heldigvis mange timer på hydrofoil i de fedeste bølgernu, sjovt at lege i buler medfoilboard!
Igen, dette er for at vise hvad de to Sony Cams, et kitecam TX20 (eller 10 eller 30 same thing), og etSony POV cam HDR-AS100V, kan
Selvfølgelig er det også godt til video, men jeg elsker billeder, har dog lige lagt 20 sekunders video fra de mindste bølger nederst i blog’en for at man kan se hvordan det virker som headcam.
Vinden kom over middag og det var konge 8-9m2 bølgeforhold en go times tid, og perfekte flotte bølger netop der.
Så faldt vinden igen og det blev tyndt 16:30 hvor Martin og Annette (Annette der forøvrigt rippede de helt småbølger for vildt, på en superlilel SUP der, imponerende når vi andre ikke engang kan holde balance på sådan en fætter på fladt vand…)ogundertegnede tog ind og spiste i Grenå.
Bagefter kørte vi ud til Grenå Strand igen, og nu var det sørme 6-7m2 vind, konge !
Fik en go aftensession der, men desværre var vinden drejet næsten lige på nu (før var den finlige over 45 grader), og der var for meget af den så den rev de tidligere flotte bølger i stykker, øv.Til gengæld blev de flotte omme på TT siden, altså foran P pladsen hvor de ellers altid er ren skod – så sjovt nok der 🙂
En go lang dag, knap 12 timer deroppe.
Okay, masser af ens spraybilleder nok, men jeg elsker spray, og om ikke andet for at vise mulighederne lige hvad det angår.

Klik på billeder for at se i stor

Her et par billeder taget af en forbipasserende Svensker, fra midt på dagen.
Små bølger inde bag revlerne men de skønneste forhold for “alle” at lege i.

Her er det Morten der er i fokus.

Og jeg blev osse lige papparaziet 🙂

Senere, da større bølger outside, sætter jeg kitecam og headcam på – her tager mit kitecam et billede af headcam og hvordan det er monteret. Det er et standard mount til AS100V, ret cool og som sagt foretrækker jeg det fremfor Teletubby mountet til Go Pro.

Og her den anden vej – mit kitecam taget med mit headcam – men viser tydeligt hvor nemt og sikkert det sidder.

Martin og jeg har lidt boards ude…

Yihaaa – pragtfulde bølger outside – det ER nok mine yndlingsforhold netop der, både styrbord og den måde de står stejlt på osse de små, vidunderligt.

Set oppefra.

Og på vej ned af den,fin afstand mellem de større bølger, selvom det var chop tæt inde forinden.

Et lille “snap”.

Off The Lip !

Elsker glasvæggen

Hopper ud på mit andet board, her kan man se hvor choppet det er helt inde ved land hvor man jiber- men skønt solskin og vind og en kæmpe legeplads c”,)

Den mindste bølge derinde kan man godt gi’ fuld gas i og få noget ud af det !

Nå, ud hvor “Det sker” og der er størrelse på.

Styrbord, Yihaaa 🙂

Flade bølger er ikke sjove, men så kan man gi’ den lidt havre og bruge fart i stedet jo, indtil de bryder længere inde.

Og set fra kitesurferen:

🙂

Sommer sol og vind og bølger, og det rigtige spot – bliver ikke meget bedre end det !

Set “nedefra” !

Sørme om ikke et megaset ruller ind nu.

Til ære for Ebbe udelukkende, et billede af cult movet, “Handdrag Bottomturn” ha haa – oldschool rocks !!!

Godt med vand i de store sets, elsker bare den danske sommer ved østkysten 🙂

Same, fra headcam.

Prøver med en sliding off the lip, og bliver HELT indhyllet i skum, sjovt !

Og så “floater” man videre ned af bølgen i/på skummet – aaaah det er guf guf 😉

Sjovt at lege i de bølger.

Og aerials er noget af det fedeste 🙂

Samme, set på vej ned mod bølgen igen.

Og efter et cutback på vej rundt (kvaliteten ikke optimal her, dårligt screenshot jeg valgte)

Men tydeligt at se det er gode bølger med noget vand i herude.

Om aftenen tog jeg mit strapless, fordi forholdene havde været konge til det tidligere på dagen, men så faldt vinden om eftermiddagen lige da jeg var på vej ind efter det, øv.Men desværre duede det ikke optimalt i cutbacksda vinden var næsten lige på, så blev skiftet ud med etstrapped hvor man kan gi’ den meget mere gas onshore- her dog lige første tur inden det gik op for mig den var ALT for lige på:

De to sidste spraybilleder :

Et eksempel på hvordan video ser ud, fra headcam, lige 20 sekunders klip:

Sony’sPOV cam er jo deres alternativ til Go Pro, og til en hæderlig pris osse – så nu har i flere at vælge imellem.
Jeg kan godt li’ det “vender” på langs, med den smalle side mod vinden så at sige, og ikke den flade side – men det er nok smag og behag.
Håber det viser lidt om mulighederne med både kitecam og POV cam
Skal selvfølgelig osse prøve andre mounts senere 😉
Tror alle der blev og ventede på vinden, fik en konge dag – og nogle kunne jo sejle hele tiden (lette kitesurfere, eller store kites, eller rigtige boards).
Jeg sluttede godt nok af med at smadre min overpowerede 7er da jeg blev rullet rundt i en bølge, men gjorde ikke noget efter SÅ go’ en dag, og den kan rep’es igen hos sejlmageren.