Anholt 2012

Uge 30 – 2012 var kitesurfere fra hele Danmark på “Ønskeøen” igen 🙂

9 dage på Anholt, og for første gang skulle vi se øen efter et par vinterstorme har fjernet en del af det vigtigste hjørne – nemlig campingpladsen og vejen.
Vores gamle hjørne og udsigts klitter var helt væk, ligesom et hjørne af vejen lige deromkring 🙁
Men til gengæld var der en flot ny “sandbanke” på land, og meget mere plads end før til kites !
Vindsikringen var der ikke mere, den 1 meter jordvold/skrænt der plejer var blevet “flad”, så man skulle ha’ et telt der stod godt fast, men til gengæld var det yderste klitrække pladser vi havde i år 2012, og MEGET bedre strand, så ingen brok.

Jeg har nogle billeder, og nogle har Henning taget, og plukket en brøkdel af dem ud, også nogle lidt atypiske – og endelig fundet lidt tid til at lægge dem på, håber i synes om dem, og de kan varme her i “vinterkulden”.

Klik på billeder for at se i stor
Nogle af Danmarks bedste badestrande – og lige udenfor teltene, vidunderligt og det er FERIE !

Ankommet til Øen fredag, telt oppe, og dejlig varm aftensol mange dage – så er det sommer og bliver ikke bedre

Lørdag, kaldte Grønne en konkurrence om “første til fyret” – og vups lidt senere var vi nogle på vej (dog ikke samtidig)…
Tror dog at han (og andre ?) bailede fordi vinden var for tynd – men jeg tog en 11er på og et lille freeraceboard og så gik det – den tur er noget helt særligt, ved alle der har taget den.
Og sikke et vejr og sikke en udsigt

Når jeg nu havde kitecam på, kunne det også bruges til sælerne på “Totten” jo

På vej tilbage til campen denne dag, kom jeg igennem nogle områder med det vildeste flotte grønne vand, helt utroligt c”,)

Udsigten fra vores telt – vi bor nærmest på stranden, og der er lavt vand og fladt forinden, og bølger udenfor og henne ved pointbreaket – findes der bedre kiteforhold ?

Når man så var dejligt smadret efter en hel dag på vandet, kunne man slappe af med en Quad kite (kan flyve baglæns og sidelæns og virkelig god træning for max kitekontrol, da meget sværere)
Og senere gå i byen 250m væk, perfekt.

Selv dage med små bølger, kunne man lege i dem foran teltene – og det var rigtig sommer og varmt i år, men samtidig vind 7 ud af 9 dage.

Vores pragtfulde naboer, her dejlige Susana (og hendes søster Maria Fernanda, og Hans og Lorena og Susana og Barbara)

Susana, Lorena, Maria Fernanda

Der var osse strandløver og hajer 🙂

Og de to mest stille sommerdage var der SUP konkurrencer (og SUP’er man kunne låne hele ugen, tak til Lander og Naish og Liquidforce for “gear” og aktiviteter)

Susana

Hej skat, skal du osse ha’ een med, for ellers drikker jeg dem selv, siger Caroline nok

Håret er bobbet (på Anholt vil det blot sige saltvandet ENDELIG er vasket ud for en gangs skyld…) og butterfly’en er sat – klar til lysfesten !

Knæklys nat – året begivenhed for alle, ikke kun kitesurfere (og ja, det er månen der står flot og lavt, og ikke en gadelampe)

Et par natblomster.

Og den gale videnskabsmand fifler med raketter !!!

Og Fernanda dekorerer stranden

Knæklys Jedi ridder’inden over alle er ubetinget Liva – SEJT

Stranden på knæklys natten – 2012 blev større og flottere end set før, og det burde være lige til en Aros kunstudstilling !

De lange lyse nætter – selv helt sent var himlen flot, og sikke et scenarie lige uden for teltene, vidunderligt 😉

Tak for Uge30 2012’s knæklysnat !

Sjov og konkurrence for alle omme ved havne stranden (kun 3-400 fra campen), og dejligt sommervejr samtidig.

Junior og Ulrik og Ebbe er klar til festen

Starten af festen – herlig aften som altid, og Liva og pigerne var fabelagtige med “Tine Pingvin du er min pingvin er jeg din pingvin”.Og Hans spillede guitar senere, konge.

Susana nyder det

Og Babs er på pletten som altid

Senere, i de skumle timer, skete der ting og sager – Fernanda og Lorena 😉

—————————————–

Jeg fik desværre stjålet mit kitecam en nat (men ikke mistet billeder da jeg havde kopieret dem), men Henning havde stadig sit – så vi tog ud at snorkle ved havnemolen en dag det var stille, og vi tog nogle billeder :
Der var proppet med fjæsinger på sandbunden op langs molen – utroligt at ingen træder på dem egentlig.
Her een der har bevæget sig lidt op, og kigger nærmest overrasket på en fiskestime der drøner forbi

Det er faktisk utroligt flot – her spejles de i vandoverfladen

Der er alle vanddybder langs molen, og herligt at dykke i

Og vandtemperaturen i DK om sommeren er jo bare i orden her !

Bade/snorkledyrene

Henning knipsede en flot brandmand – dem var der nærmest ingen af, så han har været heldig

En sten gør det lettere at blive nede – Henning på udkig

MEN, han blev selv “kigget på” – FIND HOLGER

Kys frøen – øøøh, jeg mener, kys fisken

NU har i været her længe nok synes krabben at sige – hvis i ikke skrider, får i med mig at gøre !!!

Selv efter midnat var vi to par stykker der tog ud at SUP’e een af de sidste dage, da man bare ikke VILLE slippe øen – en helt fantastisk følelse når det er fuldstændigt stille, og man ikke kan se ret meget (er forstærket efter billedet er taget), men glide helt lydløst gennem vandet, og nærmest mærke padlens “liv”, og man bliver ET med alting – en stærk og bevægende oplevelse.

Der var virkelig fine forhold til alt er i 2012, og 2 dage med 5m2 vind også.
Her en bagbords stor bølge ved havnen – aaaaaah !

Samme dag, senere, tog Henning og jeg en tur rundt om Sønderstrand, og om til Pakhusbugten.
En 15km tur samlet, i lige linie, og noget mere med krydsben og bølgeridning – men HVILKEN fantastisk tur, og vi oplevede så mange forskellige forhold undervejs, lige fra bagbords bølger og til et ragnarok af store bølger på spidsen, og til lange rene rullende helt sideshore bølger i turkusgrønt vand – en tur jeg aldrig vil glemme.
Her er Henning og jeg stoppet op på vej downwind omme i Pakhusbugten, hvor vi lige lægger 7erne ned et øjeblik og nyder den euforiske følelse af sol og sommer og bølger og frihed

Det ER en helt vidunderlig bugt, Pakhusbugten.
Flottere end alt andet, og HELT øde, altid. På nordkysten og ud mod fyret finder du ofte badegæster eller vandrende – men i Pakhusbugtens fantastiske rundt 10km lange strand, er der altid fred og totalt ro og balance i naturens elementer.

Og så er det ud igen og gi’ den gas down the line på bølgerne – det var virkelig SAGER at ride i!

Jeg havde af og til GPS på når ude, og her kan ses hvordan en del af øen er “besejlet”

Skoleforstanderindens mand havde en UltraLight, og fløj datteren til Grenå – det tog ikke lang tid, og en herlig maskine.

Den havde en takeoff-længde på nærmest ingenting, skønt !

Så er vi oppe på Nordbjerget og se solnedgangen – Babs, PF, Lorena, Susana, og Henning – livet er dejligt nogle gange 😉

Den gamle Frederikshavnerdyd med kirsebærvin blev genoptaget i år – og hvilken solnedgang at se sammen med de bedste venner 🙂

Uge30 2012 er ved at være slut – på vej hjem lørdag med færgen.
Jeg ved ikke hvis hund det var, men en sød fætter.
9 dage på Anholt blev det til, og ude at kitesurfe de 7 af dem.Nogle dage lidt tynde, andre kunne man sejle hele dagen fra morgen til aften, og gå ud lige så mange gange/steder man ville i løbet af dagen – tak for i år siger jeg til Anholt og Uge30, og til Grønne og andre for at være med til at holde dette kitetræf.

Hov – da jeg ankom til Grenå kunne man se der var fin vind fra vest ?
De andre ville ikke med, men jeg tog forbi Emmedsbo på vejen hjem (det var kun et kvarter fra Grenå jo), og fik lukket og slukket uge30 med et par aftentimer i sideshore bølger og fine 8m2 forhold, det bliver ikke bedre mht at afslutte en ferie !

Så lørdag aften på vej hjem, ved solnedgangen over Bønnerup (står ved Emmedsbo) – siger jeg tak for i aften, og tak for i år, til alle de pragtfulde mennesker der var med på Anholt