Blæsende velkomst til Tenerife, dag 1

Hej alle derhjemme, det er nok svært at holde varmen i disse dage så jeg tænker at det vil være tarveligt af mig at pive over hvordan jeg havde lidt for meget power i min 6´er i dag her i El Medano, samt at det rent faktisk var for varmt med en 4/3 shortleg drag, jeg svedte nemlig en del under dagens session og det var ikke kun fordi jeg pissede i dragten 🙂

vind fra venstre er min handicap surf-halse men gode hop-halse
Efter Spanair i foråret gik konkurs og min familie og jeg stod tilbage blot en uge inden planlagt og betalt afgang i uge 7, med den bedrøvende nyhed at vi ikke kunne komme på den længe ventede vinterferie, er det utrolig tilfredsstillende at være tilbage i den lille by på Tenerifes sydkyst som både jeg og familien holder så meget af.

Det er vores 3. gang hernede og konen + ungerne er lige så begejstrede for stedet som jeg, her er simpelt og hyggeligt – ikke specielt turistet og som oftest hamrer vinden igennem, da Nordøstpassaten presses sammen ned langs Tenerifes østkyst, pga. øens topografi, med El Medano som afsluttende dyse på det der må siges at være en yderste effektiv vindmaskine.

Øens mikroklima er et fænomen i sig selv, men bottomline er at El Medano ofte har tørt og solrigt vejr samtidig med at der er noget i stil med 300 dage om året med kite vind og når det blæser kommer der også fornuftige bølger. Dertil har El Medano øens største naturlige sandstrand som er en kombo af lava- og koralsand som giver et unikt farvespil på den brede sandstrand.

Nok snak om det, jeg er helt udmattet efter en 1. dag hernede hvor vinden vanen tro sparkede ind kl. 10 med så meget smæk at jeg på trods af mine 5 medbragte kites måtte sande at den mindste, min Envy 6, var noget for stor. Bølgerne ude ved molen typisk 2m, men af og til kom der nogle gode set igennem på 3m penge, jeg kom selv først ud da der var high tide – og hér kræver bølgerne klart noget størrelse før de bliver gode. Det blev de heldigvis 🙂

Det er tydeligvis lavsæson hernede, vi var 3 kitere og 3 windsurfede da der var mest crowded oppe med molen, så ingen ballade med pladsen dér i modsætning til nede i bugten hvor 30-40 begyndere lå og sloges i den dernede ret gusty sideoff vind.

Det ser ud til at de næste dage bliver ret vindrige, jeg håber på at der også bliver dage med vind til TT og freestyle, men jeg kan SAGTENS leve med at der i morgen ser ud til at blive lidt mindre vind og lidt større bølger hvilket betyder at der komme en til dag til mit nye 5´9 surfboard og envy 6´eren 🙂

Jeg har taget en stak screendumps med min gamle go pro monteret i den nye linemount fra camrig.com. Den lader til at virke markant bedre end den gamle linemount, kameraet er så stabilt som det er muligt i modsætning til den gamle hvor det snurrede som bare fanden. Nu er det “kun” duggen der fortsat driller :-p

Hyg jer hjemme i frost og rim
Thomo

laber grafik i bunden af mit nye board!

den her stagvending er sådan set bare til Phil…